Valsemøllen lancerer ny produktlinje – skal give hjemmebagningen et løft i hverdagen

07. februar - 2023

Valsemøllen lancerer tre varianter i deres nye Hverdagsserie; Fødselsdagsboller, Brunchboller og Softkernerugbrød, så de matcher tidens forbrugsvaner.

Pressemeddelelse 07. februar 2023

Vi lever i en tid med store forandringer og særligt fødevarer er ramt på mange fronter. Energikrisen er flaskehals i forsyningskæderne, og det presser prisen på fødevarerne. Samtidig ændrer forbrugeradfærden sig i en sådan grad, at det kalder på nye greb, hvis mærkevaren stadig skal gøre sig relevant. Derfor lancerer Valsemøllen nu en ny bageserie HVERDAG – de mest populære brødblandinger i mindre forpakninger tilpasset de nye markedsvilkår.


Rådighedsbeløbet er blevet mindre og forbrugeradfærden anderledes
Når danskerne besøger supermarkederne i dag – online eller fysisk – er rådighedsbeløbet blevet lavere – faktisk viser en ny befolkningsundersøgelse, at hele 39% af danskerne har oplevet et fald i rådighedsbeløb. Og det svarer til 1,1 millioner danske husstande.1 Og tendensen er, at indkøb af dagligvarer vil være det første, danskerne ændrer på.2

I kolonialkategorien, som mel- og brødblandinger falder under, sker der også store ændringer. Valsemøllens Pia Jensen, Salgs- og marketingdirektør, fortæller: ”Vi har lyttet til forbrugerne og vores kunder ift. den ændrede forbrugeradfærd, som vi oplever lige nu. Det er blandt andet, at forbrugerne stadig gerne vil have kvalitet – men til en god pris. Med vores nye hverdagsserie giver vi valgmuligheden for at få samme høje kvalitet, som man kender fra Valsemøllens andre produkter. Mængden passer nu til en almindelig bageplade eller en stor rugbrødsform”.

Et sortiment i udvikling

Selvom de danske forbrugere har færre penge mellem hænderne, har de stadig travlt og efterspørger convenience til at gøre hverdagen nemmere. Det viser blandt andet en undersøgelse, som foretaget af Madkulturen, hvor 3 ud af 4 danskere har svaret, at de bruger et eller flere convenience produkter i madlavningen.

Hos Valsemøllen ser man denne kombination af en øget prisbevidsthed og et forsat ønske om bekvemmelighed, som en ændring i markedet og vilkårene, som man må følge med. Dette er baggrunden for, at Valsemøllen har valgt at tilbyde et nyt sortiment, så danskerne kan få hjemmebagt kvalitetsbrød til en attraktiv pris i hverdagen; ”Det er stadig populært at bage selv, samtidig skal det være nemt. Med vores nye serie har vi tilpasset indhold, fremgangsmåde og mængde, så det i endnu højere grad passer ind i den moderne familie og tager højde for, at forbrugerne efterspørger kvalitet til hverdagspriser,” uddyber Pia Jensen fra Valsemøllen.

Som en del af Valsemøllens nye produktserien: HVERDAG, kan forbrugerne blandt andet få et friskbagt rugbrød på ca. 1.200 g til en attraktiv pris.

 

Valsemøllen HVERDAG er en bageserie med de tre mest populære brødblandinger i mindre forpakninger til attraktive hverdagspriser. Fødselsdagsboller (750 g), Brunchboller (750 g) og Softkernerugbrød (750 g). Produkterne forhandles bredt i detailhandlen fra uge 6.

 

  1. https://www.euroinvestor.dk/nyheder/tarnhoj-inflation-rammer-mere-end-en-million-danskere
  2. https://finans.dk/erhverv/ECE14471424/inflationschok-og-skraemte-forbrugere-oeger-frygten-for-haard-opbremsning-i-2023/ (Jan 2023)
    3. https://www.madkulturen.dk/viden/madkultur22/