Finax bliver til Valsemøllen

15. februar - 2019

Hos Valsemøllen har vi besluttet at styrke vores brand ved en strategisk ændring i vores detail brand. Vi samler alle vores aktiviteter under brandet Valsemøllen, så forbrugere og professionelle møder det samme brand i deres dagligdag. Samtidig gennemfører vi en modernisering af vores visuelle profil. Det betyder, at du fra i dag og frem mod uge 20 vil se mindre og mindre til Finax og mere og mere til et nyt Valsemøllen.

Valsemøllen har siden møllen i Esbjergs grundlæggelse i 1899 været garant for gode råvarer og god smag. Med danskproducerede kvalitetsprodukter og med fokus på økologiske og bæredygtige varer har Valsemøllen stadig et særligt momentum hos både private forbrugere og fagfolk. For den dag i dag er det stadig håndværket og de stolte traditioner, der er fundamentet for vores virke, og det skal det blive ved med, så forbrugere og professionelle møder danskproducerede produkter, drevet af dansk håndværk og glæden ved innovation.

Vi er overbeviste om, at vi som et samlet Valsemøllen står endnu: stærkere mod og at vi dermed kan være en agil, professionel og fremsynet leverandør til forbrugere såvel som professionelle i mange år fremover.

Valsemøllen opruster: Finax skifter navn til Valsemøllen

I denne uge skydes et større navneskifte i gang hos Valsemøllen, der frem mod uge 20 gradvist ændrer det succesfulde forbrugerbrand Finax til Valsemøllen og dermed gør Valsemøllen til det samlede brand for alle Valsemøllens B2C- og B2B aktiviteter.

Beslutningen om navneskiftet sker som følge af et strategisk ønske om at styrke Valsemøllen i fremtiden, og dermed sikre at brandet også fremadrettet kan være garant for højkvalitetsprodukter, udviklet af fagfolk til fagfolk – ovenikøbet på egne, danske møller: ”Vi ser det som en positiv udvikling for vores forretning. Det giver mere gennemsigtighed for forbrugere og professionelle, der også fremadrettet med Valsemøllen får et produkt, de kan være stolte af at bruge i køkkenet eller bageriet – uanset om de bager professionelt eller privat,” forklarer Direktør for Valsemøllen, Niels Brinch-Nielsen.

Fokus på vegetarisk innovation

Dermed forbliver fokus faktisk også uændret for Valsemøllen, der fortsat skal være kendt for kvalitet og innovation. Samtidig styrkes sub-brandet Valsemøllen Green Life, der tilbyder mel og bælgfrugtbaserede vegetariske convenience-produkter til professionelle såvel som private. ”Alle undersøgelser viser, at befolkningen fortsat vil skrue ned for kødforbruget. Med vores kompetencer indenfor mel, kan vi med alternativer såsom linser, kikærter og bælgfrugter i øvrigt skabe fødevarer, der lever op til forbrugernes krav. For uanset om de selv laver mad eller går i kantinen, vil det være et udtalt ønske fra dem. Her har vi udtalte mulighed for at skabe relevante og velsmagende fødevareløsninger, der lever op til forbrugernes krav,” forklarer Niels Brinch-Nielsen.

Forretning i vækst

Valsemøllen har med sin lange historie og 120-årsjubilæet i år været en del af Danmarks industrielle udvikling og skrevet dansk industrihistorie. I dag maler virksomheden fortsat mel til professionelle og private samt til private labels på de to møller i Esbjerg og i Køge, hvor 120 ansatte og fagspecialister hver dag sikrer råvarerne til danskernes daglige brød.

Om Valsemøllen

Kvalitet: Vi er stolte møllere og kvalificerede fagfolk med 120 års erfaring

Dansk: Vi er danske specialister, der sætter en ære i at tilbyde danske produkter.

Bæredygtig: Vi stræber efter bæredygtige løsninger, fordi vi har fokus på mennesker og miljø.

Innovative: Vi er moderne og udvikler nye visionære produkter, der matcher vores målgruppers ønsker og behov.

Nemt: Vi tilbyder gode og nemme oplevelser i køkkenet, der ikke går på kompromis med smag og kvalitet.

Sundt: Vi producerer kun produkter som vi vil give til vores egne børn.